مشاوره مراسم

راهنمای کامل خرید کیک عروسی

راهنمای کامل خرید کیک عروسی

مراسم عروسی همانند بیشتر مراسم ها ملزومات و رسومات خاص خود را دارد. وجود برخی چیزها از دیرباز در این مراسم به صورت یک رسم و سنت بوده است و همچنان بسیاری بر این باورند که باید به این سنت ها پایبند بود. یکی از چیزهایی که همیشه در اکثر مراسم عروسی وجود دارد کیک است. در این مقاله میخواهیم همه چیز را در مورد کیک عروسی ، از فلسفه حضورش در جشن تا انواع کیک عروسی و حتی مراسم برش زدن آن برایتان بگوییم.
<div”> 

از چه زمانی استفاده از کیک عروسی رایج شد

امروزه در اکثر مراسم عروسی شاهد وجود کیک هستیم. از کیک های ساده و بدون تزئینات خاص تا کیک های چندین طبقه یا به شکل قصر و کاخ، گفته میشود رسم استفاده از کیک به قرون وسطا باز میگردد و اولین بار بریتانیایی ها این خوراکی خوشمزه و لذیذ را به جشن عروسی وارد کرده اند. در آن زمان کیک از گندم پخته میشد و نماد باروری عروس بود، بنابراین به عنوان یک نماد در جشن استفاده میشده و از آن برای خوردن استفاده نمیکردند. اولین بار ملکه مادر در سال ۱۸۴۰ در مراسم ازدواجش کیک چند طبقه را به همراه همسرش برش زد و این نماد اتحاد زوجین در مراسم عروسی شد.

انواع کیک عروسی

انتخاب کیک یک چیز کاملا سلیقه ای است و البته همانند دیگر ارکان مراسم عروسی بستگی به بودجه ای دارد که برای این کار در نظر گرفته میشود. کیک عروسی میتواند یک کیک ساده و بدون تزئینات باشد یا یک کیک چند طبقه و مجلل، در این قسمت به برخی از انواع کیک های مرسوم در عروسی ها اشاره میکنیم.

کیک ساده و بدون تزئین

این گونه کیک ها معمولا هزینه چندانی ندارند. تک رنگ هستند و به سادگی با خامه یا فوندانت تزئین میشوند، برای خرید آنها سفارش خاصی صورت نمیگیرد و میتوان به صورت آماده تهیه کرد. میتوان از یک مجسمه عروس و داماد یا شمع های رنگی برای زیباتر شدن آن بهره برد.

کیک های سفارشی

این کیک ها لاکچری تر از کیک های ساده هستند و بنابر سلیقه عروس و داماد سفارش گرفته شده و تهیه میشوند. معمولا بیش از یک طبقه دارند و در تزئین آنها از گل های طبیعی، خامه ای، فوندانت و … استفاده میشود. این کیک ها برروی پایه های زیبایی قرار میگیرند که جلوه خاصی به آنها میدهد.

کیک های خاص

برخی از عروس و دامادها دنبال یک کیک خاص برای مراسمشان هستند. آنها به کیک های لاکچری قانع نیستند و به دنبال یک نوع مجلل تر از کیک هستند، بنابراین برای این دسته از افراد انواع خاص کیک در نظر گرفته میشود. برای مثال کیک هایی به شکل قصرهای زیبا، لباس عروس، مجسمه و یا کیک های چندین طبقه با تزئینات فوق العاده خاص.

کیک های ماکتی

برخی دیگر از عروس و دامادها برای اینکه هزینه زیادی متحمل نشوند، یک کیک چند طبقه سفارش میدهند و در لابلای طبقات از ماکت کیک استفاده میکنند به این ترتیب هم یک کیک شیک و مجلل دارند و هم در هزینه صرفه جویی شده است.

مراسم برش کیک عروسی

تالار مجلل قصر آریو

معمولا بعد از اینکه کیک به مجلس وارد میشود عروس و داماد در پشت میز مخصوص کیک حاضر میشوند و یک نفر چاقوی مخصوص برش کیک را که معمولا تزئین شده یا چاقوی طلایی و نقره ای براق است، با رقص و شادمانی به آنها تحویل میدهد. رسم است که داماد به کسی که چاقو را به آنها میدهد شاباش میدهد. بعد از پایان این مراسم عروس و داماد با هم کیک را برش میزنند. ظاهرا کار اینجا تمام میشود اما کیک به قسمت پذیرایی برده شده، به تعداد مهمانان برش زده میشود و با آن از میهمانان پذیرایی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.